Youth Euroclubs Network на більшій мапі goo.gl/K1Ozo. Мапа Євроклубів в Україні тут: g.co/maps/epymv

вівторок, 22 жовтня 2013 р.

Чи є серед євроклубівців аніматори?


    З 14 по 18 жовтня неподалік від м. Чернігова відбувся семінар «Школа Центру АХАЛАР: я і громада» за підтримки  Фонду Ч.Ст. Мотта, Фонду НЕД й програми «Бібліоміст».

       Під час семінару учасники, які представляли різні регіони України (попередньо пройшовши конкурсний відбір), дізнались про  поняття «соціальний аніматор», отримали теоретичні знання та за допомогою практичних вправ та тренінгів дослідили механізми та суть діяльності соціальних аніматорів, ознайомились із досвідом такої діяльності в різних містах України.
    Проводили семінар досвідчені тренери – практики: Юрій Трофіменко (голова Ради Центру АХАЛАР, координатор проекту «Територія розвитку: мобілізація громад України»), Вікторія Солоніцина (заст. директора Центру  Ахалар), Юрій Усович (менеджер проектів Центру АХАЛАР, керівник програми «Бібломіст»), Андрій Маштаков (тренер – консультант Центру АХАЛАР). Доречи, у назві організації відбите бачення подальшого шляху. АХАЛАР є абревіатурою трьох слів: ахимса (санскрит) - східний принцип ненасильства; альтруїзм (латина) - допомога іншим, мається на  увазі не тільки людей, а й допомогу природі у збереженні своєї початкової чистоти; аріум - це чисте місце проживання.
      Допомагали в проведенні гості і партнери організації , які приїхали на запрошення АХАЛАР : Ірина Новакова ( ГО « ПАКТ» ), Віта Базан ( ГО «Велика Ідея»), Микола Орлов (ГО «Зенон»), Юля Кнюпа (ГО  «Майстерня громадської актівності»).
      Кожен із нас взяв для себе щось корисне з насичених п`яти днів. Тренери, що проводили заняття, дуже доступно донесли до слухачів питання з трансляції успішного досвіду ефективних анімаційних практик. Учасники семінару змогли отримати знання та попрактикуватися з питань щодо співпраці з громадою, роботи зі ЗМІ, опрацювали питання збору та збереження інформації.  Та, окрім цього, ми здобули й інший необхідний нам досвід, який згодом обов’язково використовуватимемо на практиці.
            Багато проектів, які підтримуються Центром АХАЛАР, направлені на те, щоб люди відчули себе громадянами своєї країни, відчули відповідальність за те, що відбувається навколо.
          Під час обговорення соціальних проектів, направлених на покращення життя в місцевій громаді, Євроклуб «Європейська єдність»  презентував власний проект «Збережемо Блакитне озеро для дніпродзержинців». Мета нашого проекту - привернути увагу молодих людей і об'єднати зусилля всієї місцевої громади, змінити споживацьке ставлення людей до питань екологічних проблем Блакитного озера.                  
       Єдине місце відпочинку для дніпродзержинців - це Елизаветівський котлован. Ще кілька років тому Блакитне озеро було ідеально чистим, але зараз ситуація змінилася: люди, які відпочивають, залишають після себе гори пластикових пляшок; коли йдуть дощі, машинне масло, сміття змиваються у води озера; процвітає несанкціонована вирубка дерев. Унікальне Блакитне озеро, яке не має аналогів, гине.
       З метою збереження цього унікального водоймища, активісти євроклубу планують організувати молодіжний флеш –моб й провести провокаційну фотовиставку «Ось, яке наше Блакитне озеро», створити відеоролик «Збережемо Блакитне озеро», а також створити загін волонтерів і провести екологічний рейд з очищення прибережної зони Блакитного озера від сміття і будівельних матеріалів.
      Під час освоєння методу SWOT- аналізу проектів, пропонований учасникам семінару, виявилося, що є технології, які покроково допомагають показати ресурси місцевої громади, об'єднати і мобілізувати їх на розвиток території.
       Саме з виявлення наявних ресурсів, а не з переліку існуючих проблем, треба починати, якщо стоїть завдання розвитку якоїсь громади -  так навчали нас під час занять Школи аніматорів.  І це правильно. Адже якщо ми починаємо малювати карту наших проблем, то мимоволі виникає почуття безвихідності, відчуття, що без допомоги ззовні нам не впоратися. А якщо ж почати з оцінки своїх власних можливостей, виявиться, що їх не так-то й мало, що можна спробувати якісь проблеми вирішити самотужки, можна залучити до їх рішення чимало людей, які раніше були пасивні, можна домогтися невеликих, але конкретних і вражаючих перемог, які починають надихати  інших. І тоді з'явиться віра у власні сили, впевненість, що ми самі щось можемо зробити, щось змінити.
.   У чому суттєві відмінності між аніматором та лідером? Аніматор більш сконцентрований на розвиток громади, а лідер – на реалізацію конкретного проекту, досягнення результату. Аніматор – це той хто не питає дозволу, чи можна боротись за права громадян чи людські свободи. Це той, хто бере і організовує навколо себе й спонукає людей до змін.
      А чи є серед євроклубівців соціальні аніматори? Хотілося б детально дізнатися про кращі практики й пропоную приєднатися до платформи "Добродел"
   Для всіх, хто цікавиться діяльністю аніматорів в Україні, повідомляю, що про хід соціальних проектів можна знайти відображення на  платформі «Добродел», яка покликана допомогти подальшому розвитку ініціатив, активізувати людей на благо громади.
        Наступна зустріч чекає учасників вже через три місяці. На ній кращі з кращих зможуть представити проміжні результати своєї діяльності та отримати фінансування для подальшого розвитку проектів.
       Школа анімації є дуже потрібною для розвитку євроклубівського руху, адже ми будуємо Європу у власному домі. І починати  будувати краще життя треба не з далекого Брюсселя, а з нашого під`їзду, дому, вулиці. Тож,  наш євроклуб буде й  далі активно працювати, використовуючи отриманий новий досвід.

                          Наталія Пономарьова,
 координатор євроклубу «Європейська єдність»
 м. Дніпродзержинськ

 

Яндекс.Метрика