Youth Euroclubs Network на більшій мапі goo.gl/K1Ozo. Мапа Євроклубів в Україні тут: g.co/maps/epymv

вівторок, 7 лютого 2012 р.

Тернопіль вчора, сьогодні, завтра - дослідження Євроклубу

Протягом трьох місяців (листопад 2011-січень2012) Тернопільський Євроклуб „Дружба” досліджував історію, аналізував сучасний стан та розробляв можливі напрями розвитку міста з врахуванням наближення Євро-2012. 

 Цей проект реалізовувався в рамках проекту "Молодь - європейське громадянство, місцева діяльність і партнерство в програмах у рамках Євро-2012" та залучив не лише команду Євроклубу, але усю шкільну громаду.
Серед цілей проекту варто зазначити прагнення залучити молодь до вивчення історії міста, активної участі у житті сучасного міста, формування активної громадянської позиції школярів в прийнятті рішень у майбутньому, міжкультурних та соціолінгвістичних компетенцій та необхідність розглянути питання впливу Євро-2012 на життя рідного міста
Проект розпочався із фото конкурсу „Файне місто Тернопіль”, що проводився з ініціативи команди євроклубу між школярами 3-7 класів. Завданням для конкурсантів було або знайти світлини, які були б візитівкою Тернополя та вдало його „прорекламувати”, або ж навпаки, показати невідомий Тернопіль та розповісти про місця, які стали б справжньою знахідкою навіть для корінного жителя міста. Отож, були створені 11 плакатів із світлинами Тернополя, автори нагороджені у різних номінаціях, а відтепер найкращі плакати прикрашають кімнату школяра у школі
Наступним кроком було науково-пошукове дослідження „Видатні постаті Тернопільщини” проводилось ініціативними групами молодих дослідників у кожному із 8-10 класів. Дослідницькі загони із 3-4 представників від кожного класу шукали інформацію про видатних людей рідного краю у різних галузях (митці, науковці, громадські діячі тощо), а в результаті була створена бібліотечка видатних постатей краю, яка є доступною тепер для користування усіма учнями школи
Також цікавим та незвичним для усіх учнів школи стало опитування серед школярів 2 вікових груп 6-9 та 10-17 років. Метою опитування було дізнатись про уявлення жителів міста, як дорослих так і зовсім малят про Тернопіль, перевіряючи їхні знання про рідне місто, з’ясовуючи побажання тернополян напередодні Євро-2012, тому питання стосувались, як і мав на меті проект, історії міста, сучасності та майбутніх перспектив. Результати дослідження були презентовані на форумі Євроклубів та проаналізовані за допомогою статистичних методів.
Також, в рамках цього проекту були створені презентації-візитки міста з метою якнайкраще представити місто європейцям, які можуть завітати до нас та створити позитивний імідж Тернополя. Одна із візиток містить довідкову інформацію, інша візитка є фільмом під назвою „Файне місто” та носить більш рекламний характер із слайд-шоу найкращих краєвидів міста під супровід найпопулярнішої пісні про наше місто.
На підсумковому тренінгу в рамках проекту 24 січня був також проведений аналіз соціокультурної, спортивної та туристично-екологічної сфери в житті міста та області з використанням методу SWOT. Усі 3 групи брали участь в обговоренні уже в новому складі. Також був використаний метод 6 капелюхів де Боно для аналізу ситуації впливу Євро-2012 на життя міста. В результаті, були розроблені проекти розвитку міста в зазначених сферах та створені електронні презентації з метою подальшого використання та демонстрації.
Ну і звісно ж, найбільш масовим та захоплюючим заходом став фестиваль культур, що проходив 17-18 січня з метою висвітлити аспекти міжкультурного діалогу між Україною та іншими європейськими країнами, що стане невід’ємною частиною із початком Євро-2012. Творчі групі учнів 8-10 класів на чолі із вчителями-координаторами презентували 14 країн ЄС. Згідно положень про фестиваль, презентації обов’язково повинні були містити інформацію про символіку країни (герб, прапор, гімн, національні костюми, символи, святі-покровителі, тощо), елементи культури (музика, танці, художнє мистецтво, архітектура, свята...), видатних особистостей/місця, традиційні страви та поширені уявлення про націю, її характеристика, стереотипи, що склались і чи вони дійсні зараз. Команди також використовували елементи драматизації, національних танців, демонстрували національні костюми та частували глядачів стравами. За підсумками були визначені переможці у кожній віковій категорії. Наразі створена мультимедійна бібліотека із інформацією про 14 презентованих країн, яка надалі буде поповнюватися новими матеріалами.
Також, варто зазначити, що питання євро інтеграції України та нашої громади зумовили проведення тренінгів з питань толерантності та прав людини були проведені двічі (22 листопада та 12 грудня 2011 року) перед фестивалем культур з метою формування рівноправного ставлення до представників інших країн та релігій, а також з метою попередження будь-яких проявів не толерантної поведінки молоді під час Євро-2012. На другий тренінг був також запрошений тренер-психолог із громадської організації „Молодіжна реформація”.
Фото:
Підсумки проекту були презентовані на форумі Євро клубів міста Тернополя, який проходив у нашій школі 25 січня 2012 року. Президент євроклубу розповіла представникам 10 інших євроклубів міста про перебіг заходів в рамках проекту та отримані результати.
Яндекс.Метрика