Youth Euroclubs Network на більшій мапі goo.gl/K1Ozo. Мапа Євроклубів в Україні тут: g.co/maps/epymv

неділя, 9 жовтня 2011 р.

В Тернополі долали складнощі міжкультурного діалогу

День міжкультурного діалогу у Тернопільській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов був проведений 27 вересня 2011 року.

Усі заходи цього дня відкривала акція „Стрічка мов”, яка дала нагоду кожному учневі школи ознайомитись із найпоширенішими фразами („Доброго дня”, „Будь ласка”, „Дякую”, „Ласкаво просимо” та „Я тебе кохаю”) 15 європейськими мовами.

Учасники євроклубу заохочували усіх бажаючих долучатися до акції та з великим задоволенням навчали один одного. Кожен урок іноземної мови цього дня також розпочинався не зі звичних привітань англійською чи німецькою, а й усіма іншими мовами, представленими у акції.

Окрім цього, офіційною мовою дня була обрана англійська як мова міжнародного спілкування, тому лейтмотивом усіх уроків англійської мови була саме тематика цього дня. Учні переглядали від 2 д о7 різноманітних презентацій, коротких фільмів чи кліпів на тему культурного різноманіття, мовної політики, міжкультурного спілкування та толерантності, обговорювали їх та висловлювали свої думки щодо сучасного стану міжнародних відносин у світі.

Також була організована виставка-конкурс „We are the world”, яка містила проектні роботи англійською мовою учнів 8-11 класів на тему міжкультурного діалогу. Щоб інформативна та творча сторони цієї акції максимально зацікавили учнів, їм були запропоновані для висвітлення актуальні проблеми сучасності (що таке культура; культурні стереотипи та упередження; толерантність та культурне різноманіття; невербальне спілкування та його різновиди у різних культурах; порівняння традицій Сходу та Заходу; іноземні свята, які прижились в Україні; європейські цінності; глобалізація, культурний аспект).

Окрім цього, школярі також представили до розгляду проекти про культуру таких європейських країн як Великобританія, Франція, Італія, Іспанія, Греція, Німеччина, Польща, Болгарія, Фінляндія та Україна. Найкращі проекти були нагороджені сертифікатами у номінаціях за творчість, оригінальність, нестандартний підхід, інформативна наповненість, новизна висвітлення теми.

Цікаво й те, що виставка стала основою гри у євро-бінго. Протягом 2 днів учні школи мали можливість ознайомитись із її матеріалами, а уже 27 вересня, коли проходив День міжкультурного діалогу, учасники євроклубу та усі бажаючі (включно із вчителями) взяли участь у грі євро-бінго на культурну тематику (матеріали у додатку 1). Переможці та активні учасники змагання отримали сертифікати та заохочувальні призи у вигляді значків та стікерів із символікою дня. Щодо останнього, то малюнки для призів обирались самими учнями шляхом участі у конкурсі логотипів Дня міжкультурного діалогу. Найкращі пропозиції втілились у призах та обговорювались учнями на подальшому тренінгу.

Заключним заходом, який підводив підсумки дня, став тренінг англійською та українською мовами на міжкультурну тематику. В ході тренінгу учасники євроклубу грали у різноманітні ігри (привітання-комплімент 15 мовами), обговорювали значення культури та її складові, у командах готували плакати на цю тему та вчились їх презентувати, висловлювали власну думку із суперечливих питань у міжнародному спілкуванні за допомогою інтерактивного методу „зміни позицію” (так-ні-можливо), на прикладі дерева толерантності із минулорічного тренінгу до Дня толерантності, „виростили” власне Дерево між культурного спілкуванні, в ході чого обговорили, що є його основою („коренями”), що перешкоджає ефективній міжкультурній співпраці („шкідники”), та які позитивні результати („плоди”) воно може дати.

Окрім того, учні ознайомились із методом „Франкенштейн”, за допомогою якого зображали та „вдихали життя”, тобто наділяли різноманітними можливими рисами та звичками вигадану особистість, а саме людину, яка є активним учасником міжкультурного діалогу в сучасному світі, і самі ж робили висновки, до чого варто прагнути та чого уникати у своєму становленні як громадянина світу.

Також учасники тренінгу обговорили особливості невербальної комунікації у різних культурах та важливість її ретельного вивчення. А на завершення, учні мали нагоду стати дизайнерами плакату, що став підсумком тренінгу „A hand of help – a hand of understanding”. Кольори, які вони обирали для плакату символізували культурне різноманіття, а навколо кожної руки учні залишали відгуки про те, чого вони навчились за цей день.

Нажаль, у цей день нам не вдалось провести усі заплановані заходи і лише днем пізніше до нас завітав пан Микола Миколайович Більчук – керівник Тернопільської федерації Кендо та клубу україно-японської дружби у Тернополі „Дарума” – та розповів учням про неперевершений світ Східної культури. Пан Більчук не лише розповів про особливості японської культури, освіти та світогляду, але й провів короткий тренінг із використанням традиційних розвиваючих вправ, які спробували усі учні. Ми мали нагоду дізнатися більше про східні бойові мистецтва, чайну церемонію та тонкощі східної філософії. Проте найбільш захоплюючим став майстер-клас із каліграфії, протягом якого пан Більчук показав та розповів про традиції цього виду письменства та кожному із учнів залишив на пам’ять ієрогліф із його чи її іменем або ж символічними для Японії поняттями. Окрім того, пан Більчук обіцяв подарувати нашому євроклубу і його назву „Дружба” у вигляді японського ієрогліфа, чого ми чекатимемо з великим нетерпінням.

Загалом, День між культурного діалогу у нашій школі учні визначили як „ще одну сходинку до вивчення світової культури”, „відкриття нового” „можливість для саморозвитку” та „надзвичайний досвід пізнання себе та світу”, тому ми сподіваємось, що отримані знання та навички допоможуть їм у подальшому спілкуванні та налагоджені справді ефективного діалогу між культурами.

Фотоматеріали заходів розміщені за цим посиланням у Інтернеті
https://picasaweb.google.com/110792467185919806181/InterculturalDialogueDayTernopil270911?authkey=Gv1sRgCOLMovW_q4L5Fg

Автор: Мирослава Харчук
Яндекс.Метрика