Youth Euroclubs Network на більшій мапі goo.gl/K1Ozo. Мапа Євроклубів в Україні тут: g.co/maps/epymv

четвер, 18 листопада 2010 р.

Історії успіху: Євроклуб "Поліглот" ліцею при Донецькому національному університеті

Нестандартні форми проведення позакласної клубної роботи надихають учнів на самовдосконалення: пошук даних для заповнення інформаційної прогалини, поглиблення знань, розвиток мовної та мовленнєвої компетенції.  Важливу роль у формуванні життєвих компетентностей відіграє євроклуб «Поліглот».

Клуб був створений ще 12 років тому. Самі діти запропонували створити таке творче об’єднання, де можна було б не тільки вивчати кілька іноземних мов, а й вільно застосовувати їх у практиці. Ініціатива була підтримана директором ліцею Алфімовим В.М.. 

На відміну від інших видів позакласної групової роботи з іноземної мови, діяльність клубу «Поліглот» розрахована на більшу кількість учнів, які можуть бути як постійними членами клубу, тобто відвідувати всі засідання і брати активну участь у їх підготовці, так і «асоційованими» членами, і в цій якості брати участь в окремих засіданнях або акціях, якщо вони спеціально запрошуються або бажають стати частиною аудиторії.

Засідання клубів мають яскраву, оригінальну форму, наприклад: презентація газети чи журналу, заочна подорож, «Пісенний меридіан». Саме «Пісенний меридіан» допоміг творчо розкритися багатьом талановитим дітям, серед яких: Юлія Лабата, Яна Яценко, Владислав Скульський. Ольга Волкова професійно займалася бальними танцями, заспівала вперше на «Пісенному меридіані».

Ольга Шубіна та Олена Кравцова двічі ставали лауреатами, а Денис Пархоменко  абсолютним переможцем І Міжнародного фестивалю французької пісні, що проводив Альянс Франсез за підтримки Посольства Франції в Україні у 2006, 2007 роках.
Двічі нас запрошували на відкриття Всеукраїнської студентської олімпіади з французької мови, ми брали активну участь у підготовці та проведенні Свята Франкофонії Донеччини.
Турніри поліглотів, які проводить клуб, є відносно новою масовою і неординарною формою роботи з обдарованими дітьми. Переможницею першого турніру у 1998 році стала п’ятнадцятирічна Ганна Сербіненко, яка показала прекрасне володіння сімома мовами. Нині Ганна мешкає в багатомовній Швейцарії, говорить 12-ма мовами, а брат Володимир, теж наш ліцеїст, знає 14 мов.
Турніри давно стали знаковими не тільки для ліцею, а й для учнів та вчителів міста та Донецької області.

Досвід проведення турнірів красномовно свідчить про те, що учасники турнірів поліглотів у нашому ліцеї вирізняються серед інших високим рівнем загальної ерудиції та навчальних компетентностей з мов. Завжди були й будуть ті, хто скептично ставиться до олімпіад, конкурсів, турнірів, і ті, хто розуміє значимість такої роботи і віддає їй свої сили.
Ми  на практиці переконалися в її важливості і для конкретного учня, і для вчителя, і для навчального закладу взагалі.
Для підготовки та проведення турнірів та конкурсів ми залучаємо найкращих мовників Донеччини та закордонних колег.
Використання літературних перекладів у позаурочний час є унікальним засобом розвитку образного мислення ліцеїстів. Ліцеїсти не тільки перекладають твори  Поля Верлена, Жака Превера,  на рідну мову, але й самі пишуть твори  французькою. Багато уваги клуб приділяє видавницькій діяльності. Всі завдання для поліглотів були зібрані у книжечках, що ми надрукували. Кожного року ми доповнюємо наші видання двома-трьома мовами. Таким чином до 14 європейських мов ми додали 3 азійські.
Вже кілька років видаються газети «Поліглот», «ASTRA» та «Mon Ami Français».  Ми активно співробітничаємо з міцевими мас-медіа.
Не менше уваги приділяємо і стінній пресі. Про її ефективність красномовно свідчить те, що біля стендів «Поліглот», «ASTRA» завжди людно. Матеріали, що публікуються, викликають жвавий інтерес у дітей, колег, батьків, у гостей ліцею.
Форми та зміст діяльності клубу «Поліглот» отримали безліч схвальних відгуків не тільки у нас, а й поза межами України. Фахівці із Німеччини, Франції, Великої Британії, Іспанії, Перу, Швейцарії, США високо оцінили нашу роботу.
Сучасний стан і пріоритетні напрями викладання іноземної мо¬ви спрямовують учителя на формування в учнів таких компетентностей, що можуть бути використані ними у подальшому житті. Тому чільне місце у контексті нових освітніх технологій посідає проектна діяльність членів клубу як ефективний засіб максималь¬ного наближення особистості до реального життя та залучення її до розв'язання конкретних завдань у просторі міжособистісного та ділового спілкування і співпраці. Використання Інтернет – технологій у клубі „Поліглот” зробило можливим участь членів євроклубу  у міжнародних проектах, сприяє постійному прямому спілкуванню ліцеїстів із їхніми ровесниками - носіями мов за кордоном, участі членів клубу у Всеукраїнському змаганнях з європейських студій.

Участь у французько-українському проекті з екології, що проводили Французький культурний центр м. Донецька та  Посольство Франції в Україні, де ми посіли третє місце, приніс не тільки моральне задоволення, а й невелике матеріальне заохочення (словники, підручники, диски ).

Контактна особа: Ручка Микола Іванович

Фотоальбом: http://picasaweb.google.com/euroclub.org.ua/SuccessStories
Яндекс.Метрика